Na 4 dagen grens over naar Duitsland - Reisverslag uit Selhausen, Duitsland van Marjan Karelse - WaarBenJij.nu Na 4 dagen grens over naar Duitsland - Reisverslag uit Selhausen, Duitsland van Marjan Karelse - WaarBenJij.nu

Na 4 dagen grens over naar Duitsland

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

21 Juli 2014 | Duitsland, Selhausen

Liebe familië und freunden,

We vertrokken onder een Italiaanse zon en dat hebben we geweten, maar daarover straks meer. Wat gezellig dat we met een hele ploeg waren tijdens ons vertrek. Mama, nog bedankt voor het bakken van de worteltaart! Bedankt uitzwaaiers!!!
Na het afscheid, was er één die maar geen afscheid kon nemen. Zelfs na de eerste koffie in Weesp, bleef hij nog een tijdje met ons mee fietsen. Wel warm, hè Sietse met lange broek en t-shirt met lange mouwen..... In Ankeveen nam Sietse echt afscheid en trokken we met z'n drieën verder.
's Avonds camping opgezocht en tentjes opgezet. Tentje had 4 jaar lang op zolder gelegen, maar geen gaten van de motten.
Tweede dag was bloedgeslagen heet. Geen schaduw langs de Waal en behoorlijke tegenwind. Daar viel niet tegenaan te drinken. Carl eindigde met kramp en we waren alle drie kapot aan het eind van de dag na 95 km op de fiets. Te moe om de camping te verlaten, hebben we ons bezondigd aan friet en broodjes kroket.
De derde dag gaf een ander weertype. Na het opbreken van de tent, heerlijk fietsweer en lekkere picknick langs de Maas bij Arcen.
Moet even vertellen dat we dit jaar digitaal zijn gegaan, met de Garmin(a) van Carl....nog niet een groot succes. Piet die denkt dat hij Garmina kan doorgronden, maar dan rijden we telkens naast een snelweg. Dus dan vervolgens weer met het boek, maar dat is natuurlijk wel Piet zijn eer te na....
Toen we op de fiets stapten na de lunch betrok het en net gearriveerd in Venlo brak er noodweer los. We hebben een half uur onder een overkapping staan wachten, maar het bleef storten. Dan een B&B gebeld. De eerste 9 allemaal vol!!!! Gelukkig was er nog een hotel met vrije kamers....
Venlo is trouwens heel gezellig, naast alle wiet en XTC, kan je er ook lekker bier drinken en eten.
Vandaag begonnen we droog. Toen we de weg vroegen naar St.Odilienberg (ook geweest, Joke?), zei een bejaarde Limbo in een scootmobiel binnensmonds:" 5 km en als ge hard fietst 4". Waarop Marjan verstond: " en dan ga je daar lekker aan het bier".Zei antwoordde: "toch wel een beetje vroeg om aan het bier te gaan".
Die Indo's hebben een beter taalgevoel, want Carl kwam niet meer bij van het lachen.
De hele middag in de regen gefietst en we zitten nu in een gasthaus, soort Keizerskroon voor de intimi. Grote schnitzels mit bratkartoffeln, dobbelende mannen met grote potten bier aan de bar en Carl en Piet doen daar natuurlijk niet voor onder.
Fietsen staan in de eetzaal en we gaan zo lekker vroeg onder zeil.
Grüss Got und aug wiedersehen.

• 21 Juli 2014 - 22:53

Inge:

Super! De eerste grens is gepasseerd.
    Mocht Piet er wel door?
    Grüss Got und die bratwürst .
    Und..........4 ist auch in Deutschland kein bier, dus pas op voor scootmobiels mit alte damen

• 22 Juli 2014 - 12:15

Bastiaan:

Leuk leuk! Er zit al lekker veel bier in het verhaal haha

• 22 Juli 2014 - 14:50

Rineke:

Jullie zijn wel kanjers, hoor!!
    Toen hier zaterdag de mussen dood van het dak vielen en heel Zwanenburg uitgestorven was, omdat het veeeeels te warm was om maar IETS te doen, trapten jullie er 95km op los. Hadden jullie haast??
    In Duitsland waarschijnlijk "wein, weib und gesang". Geniet ervan en natuurlijk nog heel veel fietsplezier.
    Tot het volgende verslag. Leuk!!!

• 23 Juli 2014 - 10:59

Ilse:

Geweldig, wat een kanjers zijn jullie. Als ik die regen fotos zie krijg ik de rillingen over m'n rug. Ik ga meer voor het heerlijke eten en drinken. Piet de bril op de fiets staat super.
    Veel fiets plezier en we wachten op het volgende verslag xxx

• 23 Juli 2014 - 16:32

Gerda :

Lieve fietsvrienden, weer op avontuur en gelijk al flink wat weggetrapt. Tjonge dat doe ik jullie echt nooit na dat weet ik nu al, allen het fietsen dan he , eten en drinken is geen probleem. Hoeveel moeten jullie nog ❓❓

• 25 Juli 2014 - 14:50

Ria:

Verloopt de tour de Duitsland een beetje? Zuinig zijn op elkaar hoor! De kat wacht me elke ochtend op, en is nog steeds blij. Woensdag heeft kasper bij me gegeten, heel gezellig. Nu heb ik Froukje in de kost. Mijn hotel floreert nog prima. Ondanks dat jullie er niet zijn. 1 week is inmiddels voorbij, die kan ik er alvast vanaf trekken. FIETSEN JULLIE EEN BEETJE DOOR! Veel liefs voor allen en een innige omhelzing voor me dochter.

• 05 Augustus 2014 - 21:19

Michelle:

Meteen al avonturen. Leuk!