Op terras aan de Bodensee - Reisverslag uit Lustenau, Oostenrijk van Marjan Karelse - WaarBenJij.nu Op terras aan de Bodensee - Reisverslag uit Lustenau, Oostenrijk van Marjan Karelse - WaarBenJij.nu

Op terras aan de Bodensee

Door: Piet, Carl en Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

30 Juli 2014 | Oostenrijk, Lustenau

Onderweg naar Tübbingen was er een navigatiefout in de bossen. Dit betekende een helling met een percentage van 10% over een 1,5 km. Gevolg was de weg kwijt en een totale inzinking van Marjan en later ook Piet.
Bij aankomst in Tübbingen zijn beide zwak, ziek en misselijk uitgevallen. Carl moest alleen voor zijn avondeten te zorgen. Dit bleek geen probleem.
Echter de volgende ochtend is hij door de herbergmoeder ontzet uit zijn kamer, omdat hij te lang in zijn bed bleef liggen.

Carl heeft de gewoonte om ook zijn pannetjes mee te nemen naar de hotelkamer, dus voordat alles weer is ingepakt, dauert, ja!

Piet zijn knie, die zwaar aangetast was door parket leggen in 2 huizend aan de beterende hand. Hellinkjes worden zonder probleem genomen.

De etappe over de Schwaybische Alp is zonder problemen verlopen. Dankzij de goede zorgen van de Duitse Eisenbahn.

Inmiddels is het weer omgeslagen. We zien af in de regen, gelukkig vallen de klimmetjes nog mee. Mooie routes door bossen (herten etc), beekjes en veel vals plat omhoog.

Inmiddels aan de Bodensee aangekomen, beetje mondain. Of we ons tentje weer opzetten of weer in een lekkere Gasthof duiken (wat we de laatste dagen gedaan hebben) is ook een optie.

Vandaag trekken we nog Oostenrijk in en morgen trekken we richting de Alpen.
Rien, St. Christoffel heeft ons behouden hier gebracht, alleen het weer heeft ze niet in de hand.
Lfs, Carl, Piet en Marjan

• 30 Juli 2014 - 15:50

Rien:

Marjan, Piet en Carl,
    leuk die verslagen van jullie. Ik vind het nog steeds knap dat jullie dit op jullie leeftijd nog doen. ik hoop dat het weer jullie een beetje gezind is. Houd alles heel tot Rome!
    rien

• 30 Juli 2014 - 16:00

Ria De Waart:

twee zieke mensen,ik schrok er wel van hoor.Carl niet,die verschuilt zich achter de rug van Piet. jullie schieten aardig op hoor,ik ben al blij als ik de container haal beneden.Goed dat jullie er wel lekker van eten,val ik niet meer zo op met mijn gewicht.Lievies fiets ze,dikke kus.

• 30 Juli 2014 - 20:52

Mirella:

Hallo Marjan, Piet & Carl,
    Wat superleuk om jullie reisverslag te lezen. Leuke foto's!
    Ik heb veel bewondering voor jullie, echt TOP!
    Deze tocht vergt toch een hoop kracht en doorzettingsvermogen.
    Wat zullen jullie genieten van de mooie route.
    Wens jullie heel veel fietsplezier!
    Zet h'm op.
    Mirella

• 30 Juli 2014 - 21:18

Lilian:

Hey gemotiveerde doorzetters,
    Petje af voor jullie inspanning!!! Afwisselende tocht en leuk om zo'n beetje met jullie mee te kunnen reizen. Ik doe het jullie niet na. Fiets-ze. XLilian

• 30 Juli 2014 - 23:29

Theo:

Dat gaat er tenminste een beetje op lijken. Flink wat kilometers afgelegd. En naast het fietsen ook nog tijd voor humor. Alsof wij echt geloven dat jullie een stukje met de trein gegaan zijn?!!?? Ik lees in het verslag echte wielertermen. "vals plat" Uiteraard loopt dat altijd omhoog en nooit naar beneden! Ik heb begrepen dat de navigatie te wensen overlaat. Dat jullie volledig de weg kwijt zijn is natuurlijk niet nieuw, maar ziek zwak en misselijk kun je daar niet bij hebben. Evenals slecht weer. Over het weer gesproken, jullie maakten melding van sterke tegenwind. Dat kan niet kloppen. De wind waait al 2 weken vanuit het noordwesten. Dat zorgt voor een forse rugwind! Nee Marjan, wat jij en Carl waargenomen hebben was geen tegenwind. Geen Mistral, geen Sirocco, geen Blizzard. Niets van dit alles. Het ging hier om een ander natuurverschijnsel. Het ging hier zonder twijfel om een zogenaamde "gelaten wind" Piet heeft in al zijn inspanning om jullie uit de wind te houden juist in de wind gezet. Deze "gelaten wind" heeft Piet even het gevoel gegeven dat alles vanzelf ging. De uitdrukking "het ging Piet voor de wind" komt direct bovenborrelen. Maar zoals wij weten is actie ook reactie en dat is wat jij Marjan en Carl hebben verward met tegenwind. Om deze situatie in het verloop van de tocht te vermijden raad ik jullie aan om naast elkaar te gaan rijden. Kies daarbij wel voor de snelwegen, want die zijn wat breder. Dan kan het overige verkeer er nog langs. Want jullie willen natuurlijk niet de oorzaak zijn van 600km file. Met deze handige tips kunnen jullie zeker weer een paar honderd km voort schat ik zo in. Ik heb begrepen dat jullie richting de Alpen gaan. Ilse en ik gaan de komende 3 weken ook daar doorbrengen. Hoofddoel voor mij is de col de l'iseran, een leuk stukje vals plat omhoog. Het duurt dus even voor ik je weer van die handige tips kan geven. Ik wens jullie een zeer goede reis.
    Groet Theo (en Ilse)

• 31 Juli 2014 - 00:52

Sietze:

Jongens Marjan wat zijn jullie al lekker opgeschoten, nemen jullie wel de tijd om ook nog wat cultuur natuur op te snuiven onderweg? zet m op goede reis, Sitetze

• 31 Juli 2014 - 09:02

Gerda:

Lieve doorzetters , bij de eerste reis had ik al diep respect maar voor deze nog meer ( jullie zijn inmiddels ook wat ouder he he) het is tevens een mentale slag en werken in groeps verband. Dat de vriendschap goed zat wisten jullie ( relatie therapie ook niet nodig ) maar ik geloof ook dat het rijden door de prachtige natuur en het opgewekte humeur van Marjan alles doet overwinnen. We volgen jullie vanuit Bella italia in de relax stand. Voorzichtig en kom veilig en gezond aan. Succes xxxx Gerda

• 02 Augustus 2014 - 20:53

Wil En Henk:

Lieve doortrappers,

Ja, het afzien gaat nu toch beginnen!
    Ook het weer zit niet mee, dat is een grote spelbreker.
    Maar jullie kennende gaan jullie onverdroten door en
    gewoon je gedachte op nul zetten en blijven trappen.
    De gebieden waar jullie doorkomen zijn erg mooi, dus dat
    is erg genieten.
    Dat vals plat gaat straks natuurlijk steeds valser worden,
    succes en we bewonderen jullie enorm!
    Lieve groetjes Henk en Wil

• 03 Augustus 2014 - 11:15

Ria De Waart:

Met de handicap van fietsen zit het wel goed. Maar wat Marjan? Als Mathijs je ondertussen inhaalt met je golfhandicap. Heb je dat er wel voor over? Je ziet ik leef aan alle kanten mee. Liefs Ria

• 05 Augustus 2014 - 21:25

Michelle:

Jullie zijn straks in topvorm als je terugkomt! Gelukkig heb je de mooie bossen en herten om je weer moed te geven als je door de regen moet. Echt heel stoer van jullie!

• 07 Augustus 2014 - 08:41

Joke:

Hallo Marianne, Piet en Carl,
    Ja, het echte fietsen is nu aan de orde he!
    Maar Deel 1 tot de Bodensee is " uit". Inmiddels zijn jullie al bijna een week verder dus het eind komt in zicht.
    Zet m op!
    Het gaat jullie lukken!
    Succes en vooral veel plezier.
    Lieve groetjes Joke Feld

Tags: Bodensee