Bloedend in Bludenz....en aangekomen in Italië! - Reisverslag uit Meran, Italië van Marjan Karelse - WaarBenJij.nu Bloedend in Bludenz....en aangekomen in Italië! - Reisverslag uit Meran, Italië van Marjan Karelse - WaarBenJij.nu

Bloedend in Bludenz....en aangekomen in Italië!

Door: Carl, Marjan en Piet

Blijf op de hoogte en volg Marjan

03 Augustus 2014 | Italië, Meran

Nadat we in de stromende regen Oostenrijk zijn ingetrokken, kwamen we die avond kletsnat in een Gasthof aan. Dikke Duitse dekbedden, bier en grote schnitzels maakten dat we ons snel thuis voelden.
De volgende morgen vertrokken we met droog weer. Alles ging ok tot Carl stopte (volgens Carl vanwege een domme actie van Marjan), en niet snel genoeg zijn schoenen uit de plaatjes kreeg. Hij maakte een vreselijke val, waarbij Piet en Marjan de inschatting maakten van een gebroken elleboog of sleutelbeen. Zo soepel als Carl is er niemand, gelukkig niets gebroken, wel onder het bloed. Hij is een bikkel, dus betadine er op en door. Wel was zijn zadel gebroken, dus op zoek naar een mooi nieuw zadel. Ook gelukt.

Daarna zijn we over de Albergpas getrokken. Marjan krijgt bij het klimmen een zontomaat hoofd, dit kennen jullie wel van haar. Het is haar wel gelukt om de top te bereiken!
De dag erna, via alle skigebieden (Ilse, we hebben al jouw aprės ski bars gezien in Nauders, ze kenden je nog), naar de Reschenpas.
Misschien leuk als Theo op zijn vals plat Ilse achterop mee naar boven neemt. Dit zal qua gewicht onze bagage benaderen.
Carl is ook nog ergens zijn helm vergeten. Piet en Carl roggen (nieuw woord) als twee dazen naar beneden. Marjan (met helm op) is inmiddels toe aan nieuwe remblokjes.
Als Marjan naar beneden rijdt, komt Carl haar als een daas voorbij met zijn gasstel, pannetjes, hamer, 12 riemen en 3 spijkerbroeken (de rest noemen we even niet).
Vandaag relaxed dagje van Nauders naar Merano in Italië. Albert heeft ons via een geheim bericht gewezen op een vals plat naar beneden. We hebben ons hiervoor aangemeld en alles gaat nu crescendo! Alles bergafwaarts, tussendoor lekker pasta gegeten. We zitten nu aan de borrel op de camping in Merano.

Voordat we onzin uitgaan kramen, de eerste fles is leeg en de tweede gaat nu open, wensen wij jullie veel liefs!
Carl, Piet en Marjan

• 03 Augustus 2014 - 19:46

Inge:

Is Piet bij t roggen verdwenen?Hij wordt niet meer vermeld onder aan de brief!
    Of komt dat van al dat kroggen (nieuw woord)na die tijd!
    No e buon viaggio di sangue piů.
    RALLENTA!

Fotos gevonden!

• 03 Augustus 2014 - 22:21

Denise:

Hoi hoi,

Ik hoop dat de wijn in ieder geval gesmaakt heeft,dat is ook heeel belangrijk!
    Volgens mij heb ik van een "kenner"gelezen dat vals plat altijd omhoog gaat. Waarom gaat die van Albert dan naar beneden?Ik kom net kijken met (sport) fietsen maar raak nu al in de war.
    Ja,die indo's die hebben altijd hun warung bij zich.Zie de film al voor me,Carl de berg af met met aan een riem zijn rantang(wel of niet gevuld) en dan het geluid,kling klong kling klong.Houdt het in ere Carl!
    Laat je niet gek maken Marjan,liever een paar x extra remblokjes kopen dan helemaal geen.Laten die jongens maar roggen!
    Heel veel succes en sterkte voor die Alpen....liefs,

• 03 Augustus 2014 - 22:47

Gerda:

Het begint er op te lijken dat jullie deze reis toch wat over moediger zijn dan de andere reis. Is het de ervaring of de leeftijd ? Dus het zien van Carl met of zonder helm valt niet op ? Beter rood dan intens wit. En vallen Carl toch .... Ik roep altijd ..... Groeit vanzelf aan .... Enne afstand houden he 2 streepjes. Jullie hebben gelijk zo een lekker dek bed kan je niet afslaan. Nou voor de volgende km helm op ! Afstand bewaren vals of niet vals je moet er toch overheen. Succes. Gerda

• 04 Augustus 2014 - 00:16

Ton:

Kom net terug van 'n verjaardag van Annette ( De Breij) en Sietze onder druk gezet betreft de blog van jullie reisverslag. Want ik hoor en zie zoals gewoonlijk niets... Maar goed, inmiddels op de hoogte van jullie vergeetachtigheid en valpartijen. Leuk jullie verloop van de reis te lezen en jaja, jullie zijn al over de Italiaanse grens inmiddels. Super hoor! Ik wens jullie nog alle goeds. En ga nu maar over op de Italiaanse gerechten en voorlopig geen schnitzels.

• 04 Augustus 2014 - 13:21

Astrid:

Lieve Marjan, Piet en Carl

Het spreekwoord luidt: eerst Napels zien en dan sterven.
    Pertinent niet: eerst sterven en dan Rome niet zien.

• 05 Augustus 2014 - 21:29

Michelle:

Het zou maar saai zijn als dit alles niet zou gebeuren toch. Nu hebben jullie wel prachtige verhalen om te vertellen ;)