De Alpen achter ons - Reisverslag uit Bardolino, Italië van Marjan Karelse - WaarBenJij.nu De Alpen achter ons - Reisverslag uit Bardolino, Italië van Marjan Karelse - WaarBenJij.nu

De Alpen achter ons

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Marjan

05 Augustus 2014 | Italië, Bardolino

Na een goede nachtrust in ons tentje op 1400 meter hoogte,
vertrokken met extra jas, en Marjan met beenwarmers aan
richting het laatste stukje richting de Reschen pas.
Langs het Lago di Rescha, langs het bewust onder gelopen dorp waar alleen de kerktoren nog boven het water uitsteekt
(dit vanwege het creëren van een meer voor een stuwdam voor
opwekken van energie). Richting Merano werd het weer allengs beter, en we spraken ook niet meer over een "vals plat", maar over een "eerlijk plat". Het ging steeds makkelijker, alleen toch nog tegenwind. In Merano een stadscamping opgezocht, en de volgende dag de gehele ochtend benut om deze stad te bezichtigen. Om 12:00 verder getrokken richting Trento. Weer een "eerlijk plat" met weer veel tegenwind, en eigenlijk te warm
om te fietsen ( wat tijd betreft). Kleine rustige camping gevonden
achter hotel in Ora. Deze nacht zijn we overvallen door zwaar onweer, met erg veel regen. Ons tentje was hier niet tegen bestand, zodat de volgende ochtend alles kletsnat was. Water stond in het tentje, zodat slaapzakken zelfs doornat waren. Tentje van Carl had de aanval van dit natuurgeweld goed doorstaan. Daar we toch al besloten hadden vroeg op te staan, en 's middags een siësta zouden gaan houden, alles maar nat ingepakt en vroeg vertrokken ( 08:30 op de fiets). Het bleek een goede keus. "Eerlijk plat", en wind mee. Wat wil een fietser nog meer. Om 12:00 al meer dan 50 km gefietst. Daarna siësta bij 32 graden, en alles laten drogen. Nu in een splinter nieuw B&B midden in een klein plaatsje (genaamd Ala), ter hoogte van het Garda Meer. Aan een echt Italiaans pleintje, waar we een biertje hebben gedronken, en daarna aan de pasta met wijn zijn gegaan.
Voor morgen via booking.com twee nachten gereserveerd in Verona, in een appartementje, in het Centrum. Dus morgen via het Gardameer naar Verona.
Nog bij het treinstation in Merano geweest, om te informeren, hoe van Verona per trein naar het Lago Maggiore te reizen. (Dit om te onderzoeken of het mogelijk was Arnold en Gerda met een bezoek te vereren). Ons een paar dagen door hen te laten verwennen. Marjan natuurlijk door Arnold, en Carl en Piet door Gerda.
Hier kan de NS nog wat van leren. 16 Euro voor een retour, en de fiets mag dan gratis mee, echter het zou ons 4 uur in tijd gaan kosten, en dit dan ook weer terug. Besloten hiervan af te zien, en het verwennen nog maar even uit te stellen.
Verder nog het vermelden waard, is dat Carl tijdens het fietsen door een wesp in zijn buik is gestoken (via open shirt naar binnen gevlogen), en Marjan in haar tong ( jawel, door haar open mond naar binnen gevlogen). Alles is goed afgelopen, ze fietsen nog.
Volgende verslag zal na Verona komen.
Alles loopt nog steeds volgens plan, en de groeten uit Italië.

• 05 Augustus 2014 - 23:49

Inge:

Ik zou zeggen:Blij dat ik rij!
    Door weer en wind, altijd vrolijk gezind!
    Met de opera van Verona in t verschiet, geniet!
    Lekker een dagje vrij.

De paus wacht wel even,
    als jullie aankomen zal hij jullie ongetwijfeld jullie zijn zegen geven.

• 05 Augustus 2014 - 23:54

Cinthia:

Bikkels

• 06 Augustus 2014 - 20:27

Joke:

Goed hoor van jullie! Echte fietskanjers en dan ook nog zulke leuke stukjes schrijven om ons te informeren, helemaal top!
    Geniet van Italië :)

• 06 Augustus 2014 - 22:21

Sietze:

Hoi Marjan jullie zijn goed bezig al een eind op weg, rust even goed uit en geniet er van Italy is zo mooi.
    groetjes Sietze

• 06 Augustus 2014 - 23:47

Edith Stuiver:

Hoi kanjers,
    Wat maken jullie weer een mooie fietstocht, wel pittig al die bergen.
    Gaan jullie naar de opera in Verona, willen wij ook nog , maar we zijn steeds in mei in Verona.
    Gaan jullie mee naar conversatie Italiaans in Haarlem?
    Ik ga me opgeven, lijkt me leuk om te leren.
    Groetjes EP

• 08 Augustus 2014 - 10:23

Denise:

Ja mooi hè het onder water gezet dorp. Ik ben daar in de winter geweest en toen was het meer helemaal bevroren. Inger heeft nog op dat meer een wandeling gemaakt.
    Ik hoop broer(tje) dat je val niet heel ernstig is geweest,en dat je nog kan door fietsen.Rust lekker uit in Verona(heel mooie stad) en misschien kunnen jullie een opera meenemen. Moet mooi zijn!!
    Liefs Denise

• 11 Augustus 2014 - 14:13

Michelle:

Oei wat naar van die wesp! Gelukkig zijn jullie nog heel en nieuwe avonturen aan het beleven! :)