Rustdag in Verona. - Reisverslag uit Badia, Italië van Marjan Karelse - WaarBenJij.nu Rustdag in Verona. - Reisverslag uit Badia, Italië van Marjan Karelse - WaarBenJij.nu

Rustdag in Verona.

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Marjan

08 Augustus 2014 | Italië, Badia

Etappe richting Verona liep voorspoedig. Eerst gingen we nog even het Garda Meer aandoen. "Eerlijk plat" richting het Garda Meer. Een klein klimmetje nog van 1.5 km van 7%, en het meer lag aan onze voeten, moet ik zeggen aan onze fietsen.
Wat boodschappen gedaan, en heerlijk geluncht in een park in Bardolino aan het Garda Meer. 's Middags de laatste 30 km richting Verona gefietst. Bij de klim terug naar oorspronkelijke route wilde Carl zich weer eens uitsloven ( hij vindt zich de beste klimmer, en vergelijkt zich met een Colombiaanse klimmer), en toen halverwege de klim brak zijn ketting. Ik kan het geen achterstallig onderhoud noemen, daar er net een nieuwe ketting opgezet was. Niet gebroken op het verbindings stukje, maar gewoon ergens tussen twee schakels. Met wat kunst en vliegwerk, en met behulp van een schakel verwijderaar, de ketting weer aan elkaar gekregen. Toen we klaar waren kwam er een behulpzame Duitser, die voor ons een extra ketting verbindings stukje had. Dit aangenomen, voor geval het niet zou werken. Wat met ze gedronken in een aanwezige wijnproeverij. Weer nieuwe vrienden gemaakt. De ketting bleef heel. 's Avonds aangekomen in Verona. Piet en Marjan in hun appartement, en Carl in een ander hotelletje. We zouden een dag in Verona blijven. De volgende dag Verona op de fiets doorkruist. Marjan en Piet kochten kaartjes voor de opera in de Arena van Verona. Carl vond dit niets, dit massale. (Toch een beetje gebrek aan cultuur, vonden wij). P&M s 'avonds naar de Opera "Carmen met Placido Domingo". Allemaal heel indrukwekkend. Begon om 21:00 uur, en zou 4 uur duren. We zaten op de middelste ring, niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste ( middenterrein van 150 euro). Stenen banken, en we waren om 19:30 al binnen. Spektakel dat wel, maar we konden er weing van verstaan. Gelukkig kenden we het verhaal, maar het was allemaal wel erg langdradig. Na twee uur (tweede pauze) hield ik het voor gezien ( Marjan dus ook). en zijn we weer naar ons appartement gegaan. (00:30). We moesten de volgende dag vroeg op, daar het mooi weer zou worden, we wilden s'ochtends veel kilometers maken. Het werden er 80, bij een temperatuur van Max 37 graden. Nu aan de wijn bij een "agricultura" boerderij in Badia.(geen bier aanwezig). Mooie driepersoons kamer, en we kunnen er vanavond mee-eten. Alles verloopt nog volgens schema, en we hebben het nog prima naar onze zin.
Greetz, ook namens Carl en Marjan, Piet

• 08 Augustus 2014 - 22:47

Edith Stuiver :

En toch wil ik het een keer meemaken, de opera in Verona, jammer dat het jullie een beetje tegenviel. Ik heb ook hele enthousiaste verhalen gehoord.
    We waren er 2 jaar geleden, te vroeg voor de opera, maar er was wel een happening met de plaatselijke voetbalclub, bijna waren we daar naar toe gegaan, maar dat werd ons afgeraden, omdat er ook veel gepraat zou worden.
    Wel een heerlijk land om je uit de naad te fietsen.
    Nog veel plezier.
    Liefs EP

• 08 Augustus 2014 - 23:27

Henk Brockhoff:

Hallo trappers,

Zo te lezen schieten jullie al goed op.
    Erg leuk de verhalen van jullie ervaringen te ontvangen en grote bewondering
    om met die hitte die afstanden te fietsen.
    Jammer dat het operabezoek tegenviel, toch ook wat cultuur gesnoven.
    Nog veel succes met de voortzetting van jullie reis!
    Groetjes Henk en Wil

• 11 Augustus 2014 - 23:38

Peter En Elly:

Met stijgende bewondering lezen wij jullie belevenissen. Nu de Apenijnen nog bedwingen en dan freewheelend via een eerlijk plat afdalen naar Rome. Avanti avanti! Groet van Peter en Elly.